0723341806
 

להתייעצות עם צוות עורכי הדין התקשרו: 0723341806

הנהלת משרד עו"ד רד, שאולי-מור

על משאיות ותאונות

על משאיות ותאונות

לא סוד הוא, שמעורבות משאיות בתאונות דרכים גבוהה בהרבה מכלי רכב פרטיים. אולם כשהמספרים נחשפים – הנתון קשה ומעציב. על-פי נתונים שנמסרו מעמותת 'אור ירוק', שערכה סקרים ואספה מידע רב, עולה כי מעורבות משאיות בתאונות גבוהה פי ששה (!) מכלי רכב ופרטיים, וכמעט פי שלושים, כשמדובר בתאונות קטלניות. הנתון המתייחס לתאונות הקטלניות הוא, במידה מסויימת – מתבקש. בסופו של דבר, משאיות הן כלי אימתני המסוגל להגיע למשקל של 34 טון, כך שכל התנגשות בו הרה אסון. עם זאת, הנתונים לגבי המעורבות הכללית בתאונות אינם מאירי עיניים או מפיחי תקווה, שכן כל שנה – אחוז המעורבות עולה.

כאשר נבדקות הסיבות לתאונות דרכים המערבות משאיות, נמצא כי ברוב הגורף של המקרים, האשמה בגרימת התאונה חלה על נהג המשאית. עורך דין תאונות דרכים יסייע אם כי, לא בכל המקרים ניתן להאשים אותו ישירות. במשאית ישנן מספר 'נקודות מתות', שגם המיומן שבנהגים לא יוכל לאתר את הסכנות האורבות בהן בשעת המקרה. היה ונאמר אופנוען אשר ינסה להשתחל ויעבור בשדה המת של המשאית – הסבירות להתנגשות גבוהה מאד, ומיותר לציין מה המחיר של התנגשות בין אופנוע למשאית. לבד מנקודות מתות, משקלה העצום של המשאית משפיע הן על מאפייני הנסיעה שלה – בלימות איטות ומרחקי עצירה ארוכים מהווים אף הם מקדם התנגשות משמעותי. מאחר ומדובר בכלי עבודה ותובלה – הבלאי מהיר יותר ועלויות הטיפול והתחזוקה גבוהות. ברוב בדיקות הפתע שעורך משרד התחבורה למשאיות, עולה כי כמעט בכולן, בדגש על רכבים ותיקים יותר על הכביש – נתגלו תקלות, חלקן אף מסכנות חיי אדם.

נהגי המשאיות הינם שכירים ברובם, ונתונים לעומסי עבודה גבוהים מאד. שעות רבות של נהיגה, משרות לילה ומשאות פיזיים מהווים שילוב מסוכן מאד של עייפות ונהיגה בעייתית. גם בחלק ניכר ממקרים כאלו – לא נכון להאשים את נהג המשאית אלא את המעסיק, שאינו מקנה לו את התנאים לעבודה בטיחותית ותקינה.

אך ורק כאשר תפעל בישראל מערכת אכיפה בעלת שיניים ומשאבים לטפל בבעיות אלו – ירד אחוז המעורבות של משאיות בתאונות דרכים.